moodyhead ♥


❥Mirror ,



That Petang [in room 22] :

Petang yang redup, namun kami roomate berlima still duduk atas katil masing masing sambil bercerita tentang masing masing punya al kisah hari tu. Mula dengar cerita Dania tentang essay exam english dia tadi. Dia buat pasal apa entah, aku lupa. Pastu aku baru sedar bila dengar cerita Dania tu...

Final Exam Semester Two, 2014 KMPk : English (Paper II) - Students need to write an essay not more than 350 words. The essay should be start with,

    "I was chosen for visiting the space with other six astronauts that experienced in this course. I.. "

Lebih kurang lah tuu. Sebenarnya aku tak ingat sangat apa ayat starting dia lagi, tapi keyword dia aku ingat. Tu lah dia. 'visit-the-space' ! okey, so exam petang tu agak memberi tekanan jugak lah kan, terutama pada aku. Giler aku tak terkejut tengok ayat starting essay kpm bagi suruh kitorang buat. melawat-angkasa ! apa pulak aku nak karang ayat essay ni. Mula tu, puas la jugak aku tengok bukit bukau kat luar tingkap examination hall tu, tengok pokok, tengok padang kmpk tu, tapi still otak tak dapat cerna tajuk essay tu. 
'Okey, takpe jee, kau tulis jer, kau tulis jer jee. Kau sambung jer dulu ayat tu'. Dah last, aku pown sambung laa ayat yang dia dah bagi tuu. Tahu aku sambung apa ? 

    "...experienced in this course. I feel really excited. "

Bhahaha. see. aku memang 'bijaksana' kan. Takpe, kira aci la tu aku sambung.


Continue with al-kisah dalam bilik 22 tadi :

Bila Dania duk cerita perjalanan essay dia yang penuh mencabar, aku baru sedar ada satu perkataan yang aku guna dalam essay aku, yang kemungkinan tinggi orang lain tak guna perkataan tu.

Dania : ...blablablablablablablablaaa , window shuttle.. blablablablaa
Aku : window ? shuttle. window shuttle ?

Aku : Arrrrgggghhhhhhhhhhhhhh !!!!! *Jerit kuat kuat  tetibe*
semua orang pandang aku
Kak Nazwa : Dah kenapa kamu najeeha
Aku : Akakkkkkkkkkkkkkkkkk, alahhh, akaaaaakkkkkkkkkk, macam mana ni ?!! essay kita !!!! adushh
Kak Nazwa : kenapa essay kamu ? hah kamu buat cerita apa pulak ?
Aku : Akakkkkk, kita tulis tadi dalam essay kita.. yang heroin tu tengok MIRROR (window) of the shuttle and heroin tu terpukau dengan the beautiful pemandangan depan mata dia ! akakkkk ! MIRROR ! kenapa kita tulis MIRROR, tapi bukan window !!!

That time, semua roomate aku automatik gelak guling guling dan semenjak itu, aku asyik kena bahan jer. Adush. Jee memang bijaksana sungguh -..-'


Tapi, apapown aku rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuu giler zaman kita berlima jadi roomate, room of 22 <3
Thanks sebab jadi roomate aku yang paling rock  cool giler. Thanksss sebab tahan dengan perangai aku yang giler giler. And, thanks for all. Halalkan segala makan minumku, dan ilmu yang korang ajarkan.
Aku doakan korang berjaya dan ada rezeki kita jumpa lagi. muahhxxx. xoxo. sayang korang <3 

- Dania -
- Husna -
- Kak Nazwa -
-Nadz -


Le Roomate of room 22, aras 2, Sri Intan, Kolej Matrikulasi Perak, 2014.

Picture : Makan petang bersama before end sem :')